Recenzja Genesis G70

12 lipca 2022 Blog

Share
  • Facebook
  • Twitter

Wsiadamy za kierownicę najnowszego uczestnika klasy kompaktowych luksusowych sedanów - Genesis G70....

Genesis, luksusowe ramię Hyundai Motor Group (think Lexus/Toyota), wystartowało w Wielkiej Brytanii dopiero latem 2021 roku, a już ma imponującą stajnię samochodów, od sedanów po SUV-y, plus G70 Shooting Brake.

Jak na razie gama obejmuje tylko tradycyjne pojazdy napędzane benzyną i olejem napędowym, choć hybrydowe wersje plug-in niektórych modeli są w drodze.

Wielki przełom nastąpi w 2022 roku, gdy na rynek trafi w 100% elektryczny Genesis GV60. Opracowany obok uznanego Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6, powinien być niesamowity. Nie trzeba dodawać, że nie możemy się doczekać jazdy GV60 tego lata.

W międzyczasie testowaliśmy na drodze sedana G70, który ma trudne zadanie, aby ukraść sprzedaż takim modelom jak BMW serii 3, Mercedes-Benz klasy C, Volvo S60 i Alfa Romeo Giulia, by wymienić tylko kilka z nich.

Prowadziliśmy już elegancką wersję kombi (sprzedawaną jako Shooting Brake) i byliśmy pod wrażeniem.

Konkurencyjnie wyceniony od 33 400 funtów, czterodrzwiowy G70 jest dostępny z dwoma turbodoładowanymi silnikami - 2,0-litrowym benzynowym (194 lub 241 KM) lub 2,2-litrowym dieslem o mocy 197 KM. Moc jest przesyłana na tylne koła za pośrednictwem szybko zmieniającej się ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Nasz samochód testowy był napędzany olejem napędowym, oferując prędkość maksymalną 143mph i czas sprintu 0-62mph 7,4 sekundy. Zużycie paliwa wynosi 42,7-44,5pg, a emisja CO2 166-173g/km.

Mocniejszy silnik benzynowy jest szybszy, z prędkością maksymalną 149mph i czasem 0-62mph wynoszącym 6,1 sekundy, ale zużycie paliwa wynosi 31,9-35,4mpg, a emisja CO2 181-201g/km.

Pierwsze wrażenia z użytkowania G70 są dobre. To dobrze wyglądający sportowy sedan o atletycznej postawie i nie da się pomylić z odważnym projektem kratki 'G-Matrix'.

We wnętrzu nie brakuje wyposażenia, w tym 10,25-calowego, poziomego ekranu dotykowego z wbudowaną nawigacją satelitarną, a także lustrzanego odbicia smartfona Apple CarPlay i Android Auto. W przeciwieństwie do niektórych producentów, oferuje również zdrową mieszankę nowoczesności i tradycji z pokrętłami, przyciskami i odpowiednimi nawiewami.

G70 jest również wyposażony w najnowszy zestaw bezpieczeństwa, w tym autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i technologię unikania kolizji w martwym polu.

Wnętrze emanuje jakością i zostało dobrze wykończone. Z przodu jest dużo miejsca, ale z tyłu jest nieco przytulniej, zwłaszcza dla dorosłego pasażera siedzącego za wysokim kierowcą.

Ogólnie rzecz biorąc, kabina jest wygodnym, pluszowym miejscem, a nisko położona pozycja za kierownicą jest idealna. Dla przypomnienia, pojemność bagażnika wynosi rozsądne 330 litrów.

Genesis G70 dobrze się prowadzi i oferuje spokojną, luksusową jazdę, nawet jeśli nie jest tak sportowa, jak można by się spodziewać (można eksperymentować z trybami jazdy - Eco, Comfort, Sport i Sport+). Bardziej uduchowieni kierowcy mogą nadal dobrze się bawić na bardziej wymagających drogach, ponieważ auto jest dobrze wyważone i ma dużą przyczepność, ale to nie jest BMW.

W ostatecznym rozrachunku nie jest to napęd wiodący w swojej klasie, ani silnik nie przyspieszy Twojego pulsu. Wykonuje on swoją pracę i ma mnóstwo momentu obrotowego, ale jest głośny, gdy jest naciskany, a rzeczywiste zużycie paliwa wynosi niewiele ponad 40 mil/godz.

Na plus należy zaliczyć ostry i bezpośredni układ kierowniczy, który jest lekki podczas jazdy po mieście lub manewrowania na parkingach.

Tak więc G70 to mieszany worek, ale Genesis nie jest zwykłą marką i oferuje zupełnie inne doświadczenia właścicielskie dla VIP-ów.

Nie ma tu salonów sprzedaży. Zamiast tego odwiedzasz studio, gdzie możesz wejść w interakcję z osobistym asystentem Genesis (GPA), który nie jest pod presją dokonania sprzedaży i jest zatrudniony bez prowizji.

Zakłada się, że GPA pozostanie bezpośrednim punktem kontaktowym przez cały okres posiadania samochodu, dostarczając samochody na jazdy próbne i zakupy, a także odbierając samochód do serwisu (zapewniając podobny Genesis podczas nieobecności samochodu).

Co więcej, 5-letni Plan Opieki obejmuje serwisowanie, pomoc drogową, samochód zastępczy, mapowanie i aktualizacje oprogramowania over-the-air.

Werdykt: Genesis G70 zdecydowanie powinien znaleźć się na Twojej krótkiej liście sportowych sedanów, zwłaszcza jeśli chcesz doświadczyć własności VIP-a. Luksusowy, dobrze wyposażony i zapewniający płynną, spokojną jazdę, wyróżnia się z tłumu i prawdopodobnie będzie się wyróżniał jako hybryda typu plug-in.

Genesis UK

12 lipca 2022 Blog